2019-05-27 08:11Pressmeddelande

HOTEL RIVERTON BELÖNAS MED 2019 ÅRS TRIPADVISOR CERTIFICATE OF EXCELLENCE

Hotel Riverton och View Skybar & Restaurant i Göteborg har tilldelats TripAdvisor Certificate of Excellence 2019View Skybar & Restaurant i Göteborg. Foto: Hotel Riverton

För andra året i rad har Hotel Riverton tillsammans med restaurang View Skybar & Restaurant mottagit utmärkelsen TripAdvisor® Certificate of Excellence. Utmärkelsen delas ut för nionde året i rad och hyllar företag som konsekvent presterar på topp och har tilldelats utmärkta omdömen från resenärer på TripAdvisor under det senaste året. Bland de som tilldelas Certificate of Excellence ingår restauranger, boenden och sevärdheter över hela världen som kontinuerligt har levererat utmärkt kundservice.

”Vi är verkligen stolta och glada över att ta emot utmärkelsen Certificate of Excellence både på vårt hotell och vår restaurang. Vi vill rikta ett stort tack till alla gäster för att de engagerar sig och delar med sig av sina upplevelser hos oss. Feedback från gäster är ett av de bästa verktygen för oss då det hjälper oss att ständigt utveckla vår produkt och utbud”, säger Lotta Hedlund, General Manager på Hotel Riverton.

”TripAdvisor är glada över att kunna tillkännage mottagarna av 2019 års Certificate of Excellence, som under nästan ett decennium har hyllat företag som konsekvent fått positiva betyg från resenärer och gäster på världens största reseplattform”, säger Neela Pal, vice VD för varumärket, TripAdvisor. ”Det här erkännandet gör det möjligt för oss att offentligt uppmärksamma företag som aktivt tar hänsyn till feedback från kunder för att hjälpa resenärer att med trygghet kunna uppleva de platser att äta på, bo på och upptäcka som har bäst omdömen.”

Utmärkelsen Certificate of Excellence tar hänsyn till antalet omdömen, kvaliteten på dem och hur aktuella de är. Omdömena har skickats in av resenärer på TripAdvisor under en period på tolv månader. För att kvalificera sig för utmärkelsen måste ett företag bibehålla ett genomsnittligt TripAdvisor-betyg på minst fyra av fem, ha en särskild mängd omdömen och ha funnits med på TripAdvisor i minst 12 månader.

Om TripAdvisor
Med TripAdvisor, världens största resesida*, kan resenärerna få ut mesta möjliga av varje resa. Med 760 miljoner omdömen och åsikter om världens största urval av globala reseobjekt – runt 8,3 miljoner boenden, flygbolag, upplevelser och restauranger – erbjuder TripAdvisors resenärer den samlade kunskapen hos alla sina användare för att hjälpa dem att bestämma var de ska bo, hur de ska flyga, vad de ska göra och var de ska äta. TripAdvisor jämför även priser från över 200 bokningswebbplatser för hotell så att resenärer kan hitta det lägsta priset på ett hotell som passar dem. TripAdvisor-märkta webbplatser finns på 49 marknader och är värd för världens största reseforum med 490 miljoner genomsnittliga unika besökare per månad**, som alla vill få ut mesta möjliga av varje resa. TripAdvisor: Bättre information. Bättre bokning. Bättre resa.

* Källa: Jumpshot för TripAdvisor-webbplatser världen över, februari 2019
** Källa: TripAdvisors interna loggfiler, genomsnittligt antal unika besökare under säsongens höjdpunkt, tredje kvartalet 2018

Om Hotel Riverton

Hotel Riverton är ett hotell – och konferensanläggning i centrala Göteborg med ett unikt läge vid vattnet i den växande stadsdelen Skeppsbron. Med en konferenskapacitet på 600 personer, 18 flexibla konferensrum och 185 rum, lägger vi stor vikt vid att ge en personlig service för att arrangera ett effektivt möte eller evenemang. Närheten till havet gör sig även påmind på vån 12 i View Skybar & Restaurant, som med fönster från tak till golv bjuder på en säsongsanpassad á la carte meny till en fantastisk utsikt över Göteborgs hamninlopp. Här står säsongens lokala råvaror i fokus som kombineras med internationella influenser i form av rätter och drinkar. Hotel Riverton ägs och drivs sedan 1991 av Lotta och Magnus Hedlund som båda är aktiva inom verksamheten som General Manager och VD.