2018-02-09 17:38Pressmeddelande

Renovering lyfter Hotel Riverton i centrala Göteborg mot nya höjder

Hotel Riverton beläget i området, Skeppsbron, i centrala Göteborg planerar en omfattande renovering och ombyggnation med start under 2018. Skeppsbron är ett område under stor utveckling där fokus ligger på att skapa en ny mötesplats för göteborgare vid vattnet. Området som beräknas vara fullt utbyggt vid 2025 kommer bland annat få ett attraktivt kajstråk, 450 nya bostäder och ca 30 000 kvm lokalytor för butiker, restauranger och kontor.

I takt med att Skeppsbron utvecklas, kommer även hotellet att genomgå en förändring både utvändigt och invändigt där verksamhetens olika fastigheter görs om för ett mer välkomnande och enhetligt uttryck i stadsbilden. Projektet kommer att ske etappvis med start under 2018 där bland annat 30 nya hotellrum tillförs samt att den nuvarande restaurangen, View Skybar & Restaurant, utökas genom en påbyggnad.

”Äntligen, efter många år är detaljplanen för Skeppsbron på plats och vi är klara med projektering av om- och tillbyggnad av vårt fina Hotel Riverton. Vi är glada att meddela att såväl Vestia Construction Group AB, White Arkitekter och protek är våra huvudsakliga partners och kollegor i projektet. Då hotellet kommer att vara öppet under ombyggnationsprojektet känner vi att vi nu har fått den kompetensen och erfarenheten som krävs för att möjliggöra detta,” säger Magnus Hedlund, VD/Ägare, Hotel Riverton

Projektet kommer att genomföras i Partnering mellan White arkitekter, protek och byggföretaget Vestia Construction Group AB. Verksamheten kommer att pågå som vanligt under ombyggnationen då de nuvarande 186 hotellrummen nyligen renoverades.

För mer information om byggprojektet:

Magnus Hedlund, VD/Ägare, Hotel Riverton AB
magnus.hedlund@riverton.se

Linda Wennersten, Marknadschef, Vestia Construction Group AB
Epost: linda.wennersten@vestia.se

Närheten till havet gör sig även påmind på våning 12 i View Skybar & Restaurant, som med fönster från tak till golv bjuder på en säsongsanpassad meny till en fantastisk utsikt över Göteborgs hamninlopp.

Hotel Riverton ägs och drivs sedan 1992 av Magnus och Lotta Hedlund.

Läs mer på www.riverton.se

Om Hotel Riverton

Hotel Riverton är en hotell – och konferensanläggning i centrala Göteborg med ett unikt läge vid vattnet i den växande stadsdelen Skeppsbron. Med en konferenskapacitet på 600 personer, 18 flexibla konferensrum och 185 rum, lägger vi stor vikt vid att ge en personlig service för att arrangera ett effektivt möte eller evenemang. Närheten till havet gör sig även påmind på vån 12 i View Skybar & Restaurant, som med fönster från tak till golv bjuder på en säsongsanpassad á la carte meny till en fantastisk utsikt över Göteborgs hamninlopp. Här står säsongens lokala råvaror i fokus som kombineras med internationella influenser i form av rätter och drinkar. Hotel Riverton ägs och drivs sedan 1991 av Lotta och Magnus Hedlund som båda är aktiva inom verksamheten som General Manager och VD.